Pazarlamada yapay zeka uygulamaları
Künye
Özer Çizer, E. (2022). Pazarlamada yapay zeka uygulamaları.Dijitalleşen Dünyada Birey, Toplum, Siyaset Kongresi Bildiri Kitabı. (s.16-32). İstanbul: Işık Üniversitesi Yayınları.Özet
Son yılların en popüler yaratıcı yeniliklerinden biri yapay zekadır. Birçok sektörde etkileri görülen yapay zeka uygulamaları pazarlama disiplinini de etkisi altına almıştır. Bu çalışmada ise pazarlama alanındaki yapay zeka çalışmalarının literatüre yansımalarını ortaya koymak amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda Web of Science veri tabanından konusunda “marketing” (pazarlama) ve “artificial intelligence” (yapay zeka) anahtar kelimeleri birlikte yer alan 437 makale seçilerek R programı yardımıyla analiz edilmiştir. Analizlerde yükselen trendler, en çok çalışılan konular ve en ilgili kaynaklar gibi bulgular ortaya konmuştur. Çalışma, mevcut literatürün özetini sunması ve gelecek çalışmalara yol gösterici olması açısından önem taşımaktadır.
Kaynak
Dijitalleşen Dünyada Birey, Toplum, Siyaset Kongresi Bildiri KitabıBağlantı
http://belgelik.isikun.edu.tr/xmlui/handle/iubelgelik/5184http://belgelik.isikun.edu.tr/xmlui/handle/iubelgelik/5141
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: