dc.contributor.author | Tulum Okur, Hande | en_US |
dc.contributor.author | Ekenyazıcı Güney, Efsun | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-07-16T13:20:40Z | |
dc.date.available | 2024-07-16T13:20:40Z | |
dc.date.issued | 2024-07-09 | |
dc.identifier.citation | Tulum Okur, H. & Ekenyazıcı Güney, E. (2024). Educational spaces for girls in Turkey: Refia Övüç maturation institute. Işık Üniversitesi Sanat, Tasarım Ve Mimarlık Dergisi, 1(2), 71-91. | en_US |
dc.identifier.issn | 2980-1281 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/jada/issue/86034/1427698 | |
dc.identifier.uri | http://belgelik.isikun.edu.tr/xmlui/handleiubelgelik/6016 | |
dc.description.abstract | This research focuses on alternative educational approaches for girls in Turkey. To thoroughly examine this subject in a detailed way, a representative showcase of the first institute, Refia Övüç Maturation Institute, is selected. In the context of this study, a chronological overview of the girl’s educational alternatives is presented. This part predominantly studies the educational attempts for girls in Republican Turkey and focuses on the maturation institutes. This was related to the idea of visibility of the modern, fashionable new Turkish woman. In these institutes, the interior quality varied, but there is still a gap in the literature regarding these interiors. To bridge this gap, it is aimed at finding out samples for the interiors of the institutes. To achieve this, in this study, multiple research methods are employed. Firstly, for analyzing the interiors of girls’ institutes, existing literature is used. Secondly, for the case study part, the interiors of maturation institutions have been undertaken with the help of old photographs, archival records of the institutions, and personal archives of the graduates of the institutes. The current conditions of the interiors and possible transformations are also analyzed. Old photographs obtained from archive records were used to observe and understand the original interior organization and atmosphere of the institute/s. Within the scope of this study, interior spaces were observed with the help of existing literature and photographs in the records. It can be said that in these spaces, the original design approaches followed by the designers of the period were not encountered, and rational and functional language was mostly dominant. | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Türkiye'de kızlar için alternatif eğitim yaklaşımlarına odaklanmaktadır. Bu konuyu derinlemesine incelemek adına, ilk olgunlaşma enstitüsü olan Refia Övüç Olgunlaşma Enstitüsü, vaka analizi için seçilmiştir. Bu çalışma bağlamında, kızların eğitim alternatiflerine kronolojik bir bakış sunulmuştur. Burada, esas olarak Cumhuriyet Dönemi Türkiyesi'nde kızlar için eğitim girişimleri incelenmiş ve olgunlaşma enstitülerine odaklanılmıştır. Bu eğitim alternatifleri de modern, modaya uygun yeni Türk kadınının görünürlük fikriyle ilişkilendirilmiştir. Bahsi geçen enstitülerde, rastlanılan iç mekân kalitesi çeşitlilik gösterse de literatürde hala bu iç mekânlara odaklanan çalışmalar bağlamında bir boşluk bulunmaktadır. Bu noktada literatüre katkı sunabilmek adına, çalışma kapsamında, enstitülerin iç mekânlarına dair örnekler bulunması amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmak için, çalışmada çeşitli araştırma yöntemleri kullanılmıştır. İlk olarak, kız enstitülerinin iç mekânlarını analiz etmek için mevcut literatürden yararlanılmıştır. İkincil olarak ise vaka çalışması yapılmış, bu bölüm için olgunlaşma enstitülerinin iç mekânları, enstitülerin eski fotoğrafları, kurumların arşiv kayıtları ve enstitü mezunlarının kişisel arşivleri kullanılmıştır. İç mekânların mevcut durumu ve olası dönüşümleri de analiz edilmiştir. Arşiv kayıtlarından elde edilen eski fotoğraflar, enstitünün/lerin özgün iç mekân organizasyonunu ve atmosferini izlemek, anlamak için kullanılmıştır. Bu çalışma kapsamında mevcut literatür ve kayıtlardaki fotoğraflar yardımıyla iç mekanlar gözlemlenmiştir. Bu mekânlarda dönemin tasarımcıları tarafından izlenen özgün tasarım yaklaşımlarına rastlanmadığı, çoğunlukla rasyonel ve fonksiyonel bir dilin hâkim olduğu söylenebilir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Işık Üniversitesi Yayınları | en_US |
dc.relation.ispartof | Işık Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık Dergisi | en_US |
dc.relation.ispartof | Işık University Journal of Art, Design and Architecture | en_US |
dc.relation.ispartof | Işık JADA | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Modernization of education | en_US |
dc.subject | Education of girls | en_US |
dc.subject | Maturation institute | en_US |
dc.subject | Girls institute | en_US |
dc.subject | Interior space | en_US |
dc.subject | Eğitimin modernizasyonu | en_US |
dc.subject | Kızların eğitimi | en_US |
dc.subject | Olgunlaşma enstitüsü | en_US |
dc.subject | Kız enstitüsü | en_US |
dc.subject | İç mekân | en_US |
dc.title | Educational spaces for girls in Turkey: Refia Övüç maturation institute | en_US |
dc.title.alternative | Türkiye’de kızlar için eğitim mekânları: Refia Övüç olgunlaşma enstitüsü | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.description.version | Publisher's Version | en_US |
dc.identifier.volume | 1 | |
dc.identifier.issue | 2 | |
dc.identifier.startpage | 71 | |
dc.identifier.endpage | 91 | |
dc.peerreviewed | Yes | en_US |
dc.publicationstatus | Published | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |