Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTulum Okur, Handeen_US
dc.contributor.authorEkenyazıcı Güney, Efsunen_US
dc.date.accessioned2024-07-16T13:20:40Z
dc.date.available2024-07-16T13:20:40Z
dc.date.issued2024-07-09
dc.identifier.citationTulum Okur, H. & Ekenyazıcı Güney, E. (2024). Educational spaces for girls in Turkey: Refia Övüç maturation institute. Işık Üniversitesi Sanat, Tasarım Ve Mimarlık Dergisi, 1(2), 71-91.en_US
dc.identifier.issn2980-1281
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/jada/issue/86034/1427698
dc.identifier.urihttp://belgelik.isikun.edu.tr/xmlui/handleiubelgelik/6016
dc.description.abstractThis research focuses on alternative educational approaches for girls in Turkey. To thoroughly examine this subject in a detailed way, a representative showcase of the first institute, Refia Övüç Maturation Institute, is selected. In the context of this study, a chronological overview of the girl’s educational alternatives is presented. This part predominantly studies the educational attempts for girls in Republican Turkey and focuses on the maturation institutes. This was related to the idea of visibility of the modern, fashionable new Turkish woman. In these institutes, the interior quality varied, but there is still a gap in the literature regarding these interiors. To bridge this gap, it is aimed at finding out samples for the interiors of the institutes. To achieve this, in this study, multiple research methods are employed. Firstly, for analyzing the interiors of girls’ institutes, existing literature is used. Secondly, for the case study part, the interiors of maturation institutions have been undertaken with the help of old photographs, archival records of the institutions, and personal archives of the graduates of the institutes. The current conditions of the interiors and possible transformations are also analyzed. Old photographs obtained from archive records were used to observe and understand the original interior organization and atmosphere of the institute/s. Within the scope of this study, interior spaces were observed with the help of existing literature and photographs in the records. It can be said that in these spaces, the original design approaches followed by the designers of the period were not encountered, and rational and functional language was mostly dominant.en_US
dc.description.abstractBu araştırma, Türkiye'de kızlar için alternatif eğitim yaklaşımlarına odaklanmaktadır. Bu konuyu derinlemesine incelemek adına, ilk olgunlaşma enstitüsü olan Refia Övüç Olgunlaşma Enstitüsü, vaka analizi için seçilmiştir. Bu çalışma bağlamında, kızların eğitim alternatiflerine kronolojik bir bakış sunulmuştur. Burada, esas olarak Cumhuriyet Dönemi Türkiyesi'nde kızlar için eğitim girişimleri incelenmiş ve olgunlaşma enstitülerine odaklanılmıştır. Bu eğitim alternatifleri de modern, modaya uygun yeni Türk kadınının görünürlük fikriyle ilişkilendirilmiştir. Bahsi geçen enstitülerde, rastlanılan iç mekân kalitesi çeşitlilik gösterse de literatürde hala bu iç mekânlara odaklanan çalışmalar bağlamında bir boşluk bulunmaktadır. Bu noktada literatüre katkı sunabilmek adına, çalışma kapsamında, enstitülerin iç mekânlarına dair örnekler bulunması amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmak için, çalışmada çeşitli araştırma yöntemleri kullanılmıştır. İlk olarak, kız enstitülerinin iç mekânlarını analiz etmek için mevcut literatürden yararlanılmıştır. İkincil olarak ise vaka çalışması yapılmış, bu bölüm için olgunlaşma enstitülerinin iç mekânları, enstitülerin eski fotoğrafları, kurumların arşiv kayıtları ve enstitü mezunlarının kişisel arşivleri kullanılmıştır. İç mekânların mevcut durumu ve olası dönüşümleri de analiz edilmiştir. Arşiv kayıtlarından elde edilen eski fotoğraflar, enstitünün/lerin özgün iç mekân organizasyonunu ve atmosferini izlemek, anlamak için kullanılmıştır. Bu çalışma kapsamında mevcut literatür ve kayıtlardaki fotoğraflar yardımıyla iç mekanlar gözlemlenmiştir. Bu mekânlarda dönemin tasarımcıları tarafından izlenen özgün tasarım yaklaşımlarına rastlanmadığı, çoğunlukla rasyonel ve fonksiyonel bir dilin hâkim olduğu söylenebilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIşık Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.relation.ispartofIşık Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık Dergisien_US
dc.relation.ispartofIşık University Journal of Art, Design and Architectureen_US
dc.relation.ispartofIşık JADAen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectModernization of educationen_US
dc.subjectEducation of girlsen_US
dc.subjectMaturation instituteen_US
dc.subjectGirls instituteen_US
dc.subjectInterior spaceen_US
dc.subjectEğitimin modernizasyonuen_US
dc.subjectKızların eğitimien_US
dc.subjectOlgunlaşma enstitüsüen_US
dc.subjectKız enstitüsüen_US
dc.subjectİç mekânen_US
dc.titleEducational spaces for girls in Turkey: Refia Övüç maturation instituteen_US
dc.title.alternativeTürkiye’de kızlar için eğitim mekânları: Refia Övüç olgunlaşma enstitüsüen_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.identifier.volume1
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage71
dc.identifier.endpage91
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess